μαιευτήρας,γυναικολόγος,καβάλα,ιατρός,προγεννητικός έλεγχος,προγεννητικός,έλεγχος,ιατρική εμβρύου,ιατρική,εμβρύου,fetal medicine foundation,fetal,medicine,foundation,εγκυμοσύνη,υπερηχογράφημα,έμβρυο,μήτρα,υπερηχογράφημα β επιπέδου,β επιπέδου,έλεγχος καρδιάς εμβρύου,doppler, πλακούντας,τρισδιάστατο υπερηχογράφημα,τετραδιάστατο υπερηχογράφημα,επεμβατικές εξετάσεις,επεμβατικές,εξετάσεις,βιοψία χοριακών λαχνών,βιοψία,χοριακών,λαχνών, λήψη τροφοβλάστης,λήψη,τροφοβλάστης,αμνιοπαρακέντηση, μαιευτηρας,γυναικολογος,καβαλα,ιατρος,προγεννητικος ελεγχος,προγεννητικος,ελεγχος,ιατρικη εμβρυου,ιατρικη,εμβρυου,fetal medicine foundation,fetal,medicine,foundation,εγκυμοσυνη,υπερηχογραφημα,εμβρυο,μητρα,υπερηχογραφημα β επιπεδου,β επιπεδου,ελεγχος καρδιας εμβρυου,doppler,πλακουντας,τρισδιαστατο υπερηχογραφημα,τετραδιαστατο υπερηχογραφημα,επεμβατικες εξετασεις,επεμβατικες,εξετασεις,βιοψια χοριακων λαχνων,βιοψια,χοριακων,λαχνων, ληψη τροφοβλαστης,ληψη,τροφοβλαστης,αμνιοπαρακεντηση, maieftiras,gynaikologos,kavala,iatros,progennitikos elegxos,progennitikos,elegxos,iatriki embryou,iatriki,embryou,egymosyni,egkymosini,egkimosini,yperixografima,yperixos,embryo,mitra,yperixografima b epipedoy,b epipedou,elegxow kardias embryou,elegxow,kardias,embryou,plakountas,trisdiastato yperixografima,tetradiastato yperixografima,epemvatikew exetaseis,epemvatikes,exetaseis,viopsia xoriakon laxnon,viopsia,xoriakon,laxnon,lipsi trofovlastis,lipsi,trofovlastis,amnioparakentisi

Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης το αγέννητο μωρό σας παίρνει από εσάς όλα τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται για να αναπτυχθεί. Έτσι, για να διασφαλίσετε πως τόσο εσείς, όσο και το μωρό σας παραμένετε υγιείς και δυνατοί κατά τη διάρκεια αυτής της συναρπαστικής περιόδου, είναι σημαντικό να ακολουθείτε μια υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή.

 

 

 

Τα σημαντικότερα «μυστικά» μιας υγιεινής διατροφής στην εγκυμοσύνη

  • Επιλέγετε ποικιλία τροφών από κάθε διατροφική ομάδα για να είστε σίγουρη πως τρώτε ισορροπημένα.
  • Καταναλώνετε τρία κανονικά γεύματα και δύο με τρία ελαφριά σνακ στη διάρκεια της ημέρας.
  • Περιλαμβάνετε στα γεύματά σας άφθονες ποσότητες από φρούτα και λαχανικά, δημητριακά ολικής άλεσης και όσπρια για να αυξήσετε την πρόσληψη φυτικών ινών.
  • Πίνετε τακτικά νερό, τουλάχιστον οχτώ ποτήρια τη μέρα.
  • Συμπεριλάβετε κι άλλα υγρά στη διατροφή σας, όπως ημιαποβουτυρωμένο γάλα, φρέσκους χυμούς φρούτων και σούπες.
  • Τρώτε μία μερίδα λιπαρού ψαριού και μία μερίδα λευκού ψαριού την εβδομάδα.
  • Τρώτε 1-2 φορές την εβδομάδα κρέας ή κοτόπουλο χωρίς εμφανή λιπαρά.
  • Χρησιμοποιείτε ελαιόλαδο στη μαγειρική σας, αλλά με μέτρο.
  • Καλό είναι τα γαλακτοκομικά προϊόντα να είναι με λίγα λιπαρά.
  • Μειώστε την πρόσληψη επεξεργασμένων και έτοιμων συντηρημένων τροφών καθώς συνήθως περιέχουν υψηλά επίπεδα αλατιού.
  • Μειώστε την πρόσληψη καφεΐνης πίνοντας μέχρι ένα με δύο φλιτζάνια καφέ τη μέρα.
  • Μειώστε την κατανάλωση γλυκών, τηγανητών, κέικ, μπισκότων, λιπαρών και ζάχαρης. Όλα αυτά σας δίνουν επιπλέον θερμίδες χωρίς να σας προσφέρουν τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεστε εσείς και το μωρό σας. Προσπαθήστε να μην υποκύπτετε συχνά στους πειρασμούς, γιατί μετά τον τοκετό θα είναι δυσκολότερο να επανέλθετε στο φυσιολογικό σας βάρος.
  • Το αλκοόλ με μέτρο. Μικρή ποσότητα κρασιού η μπύρας κάποιες φορές την εβδομάδα δεν είναι επιβλαβής για το έμβρυο.

Αποφύγετε στην κύηση

  • Μισοψημένο ή ωμό αβγό ή τροφές που φτιάχνονται με αυτό (σπιτικές μους, μαγιονέζα, παγωτό). Για ασφάλεια καταναλώνετε μόνο σφιχτά αβγά.
  • Μισοψημένο ή πολύ άψητο κρέας και ψάρι. Σιγουρευτείτε ότι δεν υπάρχει καθόλου ροζ σάρκα.
  • Ωμό κρέας ή ψάρι σε πιάτα όπως το σούσι, το ταρτάρ και καπνιστός σολωμός ή στρείδια.
  • Μη παστεριωμένο γάλα, τυρί ή γιαούρτι.
  • Μαλακά τυριά όπως μπρι, καμαμπέρ, ρικότα ή μπλε τυριά.
  • Πατέ ή συκώτι καθώς μπορεί να περιέχουν μεγάλες ποσότητες βιταμίνης Α, η οποία είναι βλαβερή για το μωρό σας.
  • Πολλά γλυκά.

Θα πρέπει να τρώω για δύο στη διάρκεια της εγκυμοσύνης μου;

Υπάρχει μια κοινή πεποίθηση πως οι γυναίκες πρέπει να τρώνε για δύο στη διάρκεια της κύησης. Να θυμάστε, όμως, πως το δεύτερο πρόσωπο είναι ένα μικροσκοπικό πλάσμα! Κάθε οργανισμός είναι διαφορετικός και οι ανάγκες διαφοροποιούνται καθώς προχωρά η εγκυμοσύνη σας, δεν θα πρέπει όμως να τρώτε πολύ περισσότερο από το συνηθισμένο σας μέχρι το τρίτο τρίμηνο, όπου μόνο 200 με 300 θερμίδες παραπάνω αρκούν, ανάλογα με το σωματότυπό σας.

Στη διάρκεια του 1ου τριμήνου πολλές γυναίκες έχουν απέχθεια για συγκεκριμένες κατηγορίες τροφών. Αποφύγετέ τες και καταναλώστε τροφές που είναι πιο καλά ανεκτές. Δεν χρειάζεται άγχος για το εάν το έμβρυο λάβει τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά γιατί το μωρό είναι πολύ μικρό και οι ανάγκες πολύ μικρές επίσης.

Εάν η μητέρα παρουσιάζει υπερέμεση κύησης μπορεί να γίνει σύσταση από τον ιατρό της για νοσηλεία σε κλινική ή νοσοκομείο και χορήγηση αντιεμετικών φαρμάκων.

Συμπληρώματα διατροφής

Είναι πολύ σημαντική η χρήση φυλλικού οξέος στο 1ο τρίμηνο κύησης. Οι περισσότερες μελέτες δείχνουν ότι το φυλλικό οξύ 3 μήνες προ της σύλληψης και κατά τη διάρκεια του 1ου τριμήνου κύησης βοηθά την ωρίμανση  του νευρικού συστήματος του εμβρύου.

Αργότερα στην κύηση και πάντα μετά από συζήτηση με το θεράποντα ιατρό είναι δυνατόν να χρειαστεί λήψη σιδήρου - ασβεστίου και πάντα σε συνάρτηση με τις διατροφικές συνήθειες του εμβρύου. Εάν ωστόσο προκαλούν προβλήματα στο γαστερεντερικό σύστημα θα πρέπει να ενημερώνεται ο θεράποντας ιατρός.

Σε κάποιες γυναίκες γίνεται σύσταση για λήψη μαγνησίου, όπως για παράδειγμα λόγω πρόωρων συσπάσεων.

Ενημερωτικό φυλλάδιο

Προσπαθούμε να γινόμαστε καλύτεροι!

Το ενδιαφέρον μας για εσάς δε σταματάει μετά την αποχώρησή σας από το ιατρείο μας!
Αφιερώστε λίγο χρόνο για να μας αναφέρετε κάποια στοιχεία σχετικά με την έκβαση της κύησής σας και να αφήσετε τυχόν σχόλια σχετικά με την παρεχόμενη ποιότητα υπηρεσιών από εμάς.

Συμμετοχή